Dijelovi autoguma

Budući da auto guma ima više značajnih uloga poput omogućavanja kretanja vozila, kočenja, smanjenja opterećenja od tereta i apsorbcije nepravilnosti na cesti, i to sve pri različitim brzinama i vremenskim uvjetima, jasno je da njihova građa prilično kompleksna. Guma se sastoji od više komponenti:

Obruč (tyre bead)

Nalazi se sa svake strane gume, na mjestu gdje je guma u kontaktu sa naplatkom. Služi kao oslonac da guma ne iskoči to jest da zadrži formu i zrak u unutrašnjosti pod velikim pritiscima. Uglavnom sadrže dva čelična obruča ili snop više manjih sa svake strane, presvučenih gumom kako bi se spriječila oštećenja od dodira sa naplatkom ili pri primjeni alata za skidanje guma.

Tijelo (tyre plies)

Tijelo gume sastoji se od više slojeva, uglavnom postavljenih okomito na obruče. Ovi slojevi su najčešće sastavljeni od poliesternih vlakana povezanih gumom kako bi se spriječilo zadržavanje zraka među njima. Broj slojeva određuje čvrstoću gume, tako da klasični automobili imaju po 2 sloja dok npr. avionska guma ima čak 30 slojeva. Ukoliko se radi o trkaćim gumama koje moraju zadržati stabilnu formaciju pri velikim rotacionim brzinama, koristi se dodatni sloj zvan “kapa” koji učvršćuje ostale slojeve tijela gume.

Ripne i trup (tyre tread and sidewall)

Prvo što se kontrolira kod ispravnosti gume su ripne. Ukoliko je guma prekomjerno korištena, istrošenost se najlakše uočava po istrošenosti ripne. Ripne su dobivene topljenjem određenih reljefnih uzoraka na ravnoj površini autogume, a uglavnom su mješavina prirodne i sintetske gume. Pomoću ripne osigurava se prianjanje autogume uz površinu kolnika. Trup jest postranični dio autogume bez prisustva ripni, a služi kao dodatni stabilizator gumene konstrukcije.

Remeni pojas (tyre steel belt)

Remeni pojas nalazi se između ripne i slojeva poliesternih vlakana a služi kao ućvrščivać i dodatni potporanj ripnama kako bi ostale paralelne sa površinom ceste pri vožnji. Uglavnom su od napravljene od čelika ili fiberglasa. Također štite gumu od bušenja.

Zvuči dosta jednostavno, ali ipak nemojte pokušati praviti autogume kod kuće. Potrebna je ipak malo naprednija tehnologija za sastavljanje kompleksnog spleta materijala od kojih su načinjene autogume.