Izrada gume

Miješanje mješavine

Sirovine koje uključuju pigmente, kemikalije i do 30 različitih vrsta kaučuka, na izuzetno visokoj temperaturi i pod izuzetno visokim tlakom miješaju se u golemim miješalicama koje se zovu Banbury. Svi sastojci tu se pomiješaju u crnu, ljepljivu mješavinu koju potom treba još i gnječiti.

Kalandriranje

Ohlađena guma zatim se vuče u ploče koje se transportiraju do sljedećeg stroja. Tamo se pripremaju mješavine, koje se potom razrežu u odgovarajuće trake npr. za bokove, gazni sloj i druge dijelove gume. Druge vrste gume namijenjene su za gumiranje tkanina koje se upotrebljavaju za proizvodnju konstrukcije autogume. Tkanine mogu biti vrlo različite: poliester, rejon ili najlon.

Stopa gume

Sljedeći je sastavni dio u obliku obruča i zove se stopa. Stopa mora prilijegati uz naplatak automobilskoga kotača.

Umetak

Slijede dva sloja tkanine, tzv. tekstilni kord. Zatim se doda par zaštitnih traka koje sprječavaju da se stopa ošteti za vrijeme montaže gume na naplatak.

Gazni sloj

Konfekcionar sada dodaje čelične trake koje sprječavaju bušenje i gazni sloj drže čvrsto na cesti. Gazni sloj sastavni je dio koji se dodaje na samom kraju. Automatski valjci zatim čvrsto stišću sve dijelove i guma je spremna za vulkanizaciju i kontrolu.

Vulkanizacija

Za vrijeme vulkanizacije guma dobiva svoj konačan oblik i dezen ili šaru gaznoga sloja. Guma se oblikuje i vulkanizira u vrućim kalupima. Kalup sadrži dezen gaznoga sloja i oznake na boku koje određuje proizvođač i koje su propisane zakonom. Gume se 12 do 25 minuta vulkaniziraju na temperaturi višoj od 300stupnjeva, ovisno o dimenziji.

Kontrola

Ako guma ima bilo koji nedostatak, odnosno ako se samo sumnja da bi mogla imati neki nedostatak, guma se odbacuje, čak i ako je nedostatak tako nevažan. Neke nedostatke utvrdit će iskusne oči kontrolora, a druge će se otkriti na specijalnim strojevima. Kontrola međutim ne završava na površini. Neke se gume izdvajaju iz proizvodnje linije i rendgenski pregledaju, gdje se mogu pokazati eventualne skrivene mane ili pogreške u unutrašnjosti. Osim toga inženjeri za kakvoću redovito proizvoljno odabiru određeni broj guma i onda kod njih proučavaju svaki detalj konstrukcije koji utječe na izdržljivost, vozne značajke i sigurnost.