Auto gume – općenito

Većina kupaca kupuje autogume ne razmišljajući o različitim karakteristikama koje su svojstvene svakom tipu autoguma, o tome da li odgovaraju njihovom vozilu i njihovim vozačkim navikama. Bez obzira na tip vozila koji koristite, autogume utiču u velikoj mjeri na ponašanje i upravljivost vašeg vozila, komfor u vožnji, čak i na vaše ekonomisanje gorivom.
Kupovina autoguma je odluka koja ne bi trebalo da bude donijeta prije nego sto se upoznate se sa osnovnim pojmovima i tehničkim karakteristikama autoguma.
Tipovi putničkih guma
Ljtnje gume
Gume ultra visokih performansi (UHP – Ultra High Performance)

Ove gume su namijenjene vozačima koji vole brzu sportsku vožnju, kojima visoke performanse i najbolje moguće prijanjanje znače daleko više od dugotrajnosti guma. Načinjene su od mekše smješe koja omogućava bolje prijanjanje i sigurnu, brzu vožnju u krivinama. S druge strane, nedostatak im je brže trošenje i kraći vijek trajanja. Šara gazećeg sloja je dizajnirana tako da se postigne vrhunsko prijanjanje na suhom zarad slabijeg odvođenje vode na mokrom putu.
Gume visokih performansi

Gume visokih performansi su namjenjene za gradsku vožnju i vožnju na auto putevima. Šara je sa plićim kanalima, performanse na mokrom su lošije, a bolje na suhom putu. Karakteristike gume koje određuju dobro ponašanje na suhom i mokrom putu, variraju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela istog proizvođača. Proizvođači se takmiče ko će razviti gumu sa što bolje izbalansiranim svojstvima i za suh i za mokar put.
Gume standardnih performansi

Gume standardnih performansi namjenjene su pretežno za gradsku vožnju i često se zovu gume za tri sezone. Optimizovane su za toplo vrijeme bilo za suh ili vlažan put. Nemaju dobre karakteristike na snijegu i ledu tako da zimi moraju biti zamjenjene. Ova klasa guma je generalno jeftinija od guma visokih performansi.
Zimske gume

Kad temperatura vazduha padne ispod +7°C, ljetne gume gube svojstva i potrebno ih je zamijeniti zimskim gumama. Pošto su uslovi na putu drugačiji (led, snijeg, bljuzgavica, voda) potrebna je drugačija smješa i cjelokupan dizajn gume. Smješa je mekša, na bazi silike, a dezen gume drugačiji – sadrži veći broj lamela, paralelni kanali su dublji i bolje odvode vodu. Automobil je stabilniji, prijanjanje je znatno bolje, zaustavni put je kraći.
S druge strane, na višim temperaturama, brže se troše i imaju znatno slabije karakteristike nego zimi i treba ih obavezno zamijeniti ljetnim.
Gume za sve sezone (M+S, All season tires)

Gume za sve sezone predstavljaju pokušaj da se napravi guma koja bi bila kompromis između dobrog ponašanja na suhom i vlažnom putu ljeti i dobrog ponašanja u zimskim uslovima, kada su na putu snijeg i led. Smješa koja je namijenjena ljetnim uslovima ne može biti jednako dobra i na snijegu i ledu. Zato su ove gume najčešće loš izbor – nisu ni dobre ljetne, ni dobre zimske gume. Vodeći svetski proizvođači ih sve manje proizvode.